Σάββατο

Ερίκ Τουσέν: Ακυρώστε το χρέος με λογιστικό έλεγχο! ... λογιστικό έλεγχο του Δημόσιου Χρέους ΤΩΡΑ!


Ερίκ Τουσέν: Ακυρώστε το χρέος με λογιστικό έλεγχο! Τζούλια Λιακοπούλου Ερίκ Τουσέν: Πρόεδρος του Βελγικού Τμήματος Επιτροπής για την Ακύρωση του Χρέους και Επιτροπής Λογιστικού Ελέγχου #CADTM των κρατών. Ο Ερίκ Τουσέν - ιστορικός και πολιτικός επιστήμονας, ιδρυτής και πρόεδρος της Επιτροπής για την Κατάργηση του Χρέους του Τρίτου Κόσμου (CADTM), αναφέρθηκε στη σημασία του λογιστικού ελέγχου του Δημοσίου Χρέους με πολύ απλά λόγια! «Η Ελληνική κυβέρνηση μπορεί να εφαρμόσει κατά γράμμα το άρθρο 7 του κανονισμού ο οποίος, ψηφίστηκε τον Μάϊο του 2013 από την Ευρωπαϊκή Ένωση, για τις χώρες που υπόκεινται σε σχέδιο διαρθρωτικής προσαρμογής. Εκτός από την Ελλάδα, συμμετέχουν η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Κύπρος μεταξύ άλλων. Το σημείο 9 του άρθρου 7 προδιαγράφει για τα Κράτη υπό διαρθρωτική προσαρμογή ότι πρέπει να προβούν σε πλήρη λογιστικό έλεγχο του Δημόσιου Χρέους, να εξηγήσει γιατί το χρέος αυξήθηκε με υπερβολικό τρόπο και να εντοπιστούν ενδεχόμενες παρατυπίες. Το χρέος που διεκδικείται από την Ελλάδα αντιπροσωπεύει το 175% του Εθνικού Πλούτου που παράγεται σε ένα χρόνο και είναι ένα δυσβάσταχτο βάρος για τον Ελληνικό Λαό» Αυτό είναι το πλήρες κείμενο του κανονισμού: «Ένα κράτος μέλος που έχει υπαχθεί σε πρόγραμμα μακροοικονομικής προσαρμογής πραγματοποιεί πλήρη έλεγχο των δημόσιων οικονομικών του, προκειμένου να εκτιμηθούν, μεταξύ άλλων, οι λόγοι που οδήγησαν στη συσσώρευση υπερβολικών επιπέδων του χρέους καθώς και για να ανιχνευτεί κάθε πιθανή παρατυπία.» Η συγκυβέρνηση Σαμαρά - Βενιζέλου, δεν εφάρμοσε αυτή τη διάταξη του κανονισμού, προκειμένου να κρύψει από τον Ελληνικό Λαό τους πραγματικούς λόγους για την αύξηση του χρέους και τις παρατυπίες που συνδέονται με αυτό!!! Τον Νοέμβριο 2012, το Ελληνικό Κοινοβούλιο, απέρριψε την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για τη δημιουργία μιας εξεταστικής επιτροπής για το χρέος, με 167 ψήφους έναντι 119 και 0 αποχή. Μετά την εκλογική νίκη του ΣΥΡΙΖΑ, στις 25 Ιανουαρίου, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, έχει τη δυνατότητα να θέσει σε λειτουργία - υπό την ηγεσία της - και να πάρει κατά λέξη, τον κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη δημιουργία μιας επιτροπής λογιστικού ελέγχου του χρέους (με τη συμμετοχή των πολιτών ) για να αναλύσει τη διαδικασία του υπερβολικού χρέους της Ελλάδας, να ανιχνεύσει πιθανές παρατυπίες και να εντοπίσει τα παράνομα, μη νομιμοποιημένα και επαχθή μέρη αυτού του χρέους. Η συμμετοχή των πολιτών είναι θεμελιώδης για μια διαδικασία λογιστικού ελέγχου που θέλει να είναι αυστηρή και ανεξάρτητη. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κανονισμός της ΕΕ στα ανωτέρω αναφερόμενα, στο άρθρο 8, συνίσταται να περιλαμβάνει «κοινωνικούς εταίρους και τις σχετικές οργανώσεις της κοινωνίας των πολιτών» για την σύνταξη του «προγράμματος μακροοικονομικής προσαρμογής». Ένας λόγος παραπάνω για να συμμετάσχουν ενεργά στον λογιστικό έλεγχο. Αναλύοντας ο κ. Τουσέν τα δεδομένα του λογιστικού ελέγχου, δίνει κάποια από τα βασικά στοιχεία που θα μπορούσαν να αναδειχθούν με την ολοκλήρωση του: «Το Ελληνικό χρέος που αντιπροσώπευε το 113% του ΑΕΠ το 2009, πριν από το ξέσπασμα της Ελληνικής Κρίσης και την παρέμβαση της τρόικας, η οποία κατέχει τα 4/5 αυτού του χρέους, έχει φτάσει το 175% του ΑΕΠ το 2014. Η παρέμβαση της Τρόικας ακολουθήθηκε από μια απότομη αύξηση του Ελληνικού Χρέους. Από το 2010 έως το 2012, οι πιστώσεις που δόθηκαν από την Τρόικα στην Ελλάδα, χρησιμοποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό για την αποπληρωμή των κύριων πιστωτών της Ελλάδας μέχρι εκείνη τη περίοδο, δηλαδή τις ιδιωτικές τράπεζες των μεγαλυτέρων οικονομιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αρχής γενομένης με τις Γαλλικές και Γερμανικές τράπεζες (2) . Περίπου το 80% του Ελληνικού Χρέους το 2009 ανήκε σε ιδιωτικές τράπεζες από 7 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μόνες τους, το 2009, οι Γερμανικές και Γαλλικές τράπεζες κατείχαν περίπου το 50% των τίτλων του Ελληνικού Χρέους. Ένας λογιστικός έλεγχος του Ελληνικού Χρέους θα δείξει ότι οι ευρωπαϊκές ιδιωτικές τράπεζες έχουν αυξήσει δραματικά τις πιστώσεις τους στην Ελλάδα από τα τέλη του 2005 και του 2009 (οι πιστώσεις αυξήθηκαν πάνω από 60 δισεκατομμύρια, περνώντας από € 80 δισεκατομμύρια ευρώ σε 140 δισεκατομμύρια ευρώ), χωρίς να ληφθεί υπόψη η πραγματική ικανότητα της Ελλάδα να τις αποπληρώσει. Οι τράπεζες ενήργησαν με δόλιο τρόπο, με την πεποίθηση ότι οι ευρωπαϊκές αρχές θα έρχονταν σε βοήθεια τους σε περίπτωση προβλημάτων. Ο λογιστικός έλεγχος θα δείξει ό,τι το λεγόμενο σχέδιο διάσωσης της Ελλάδας που αναπτύχθηκε από τις Ευρωπαϊκές Αρχές με τη βοήθεια του ΔΝΤ, στην πραγματικότητα χρησίμευσε στο να επιτρέψει στις τράπεζες ορισμένων ευρωπαϊκών χωρών - οι οποίες έχουν αποφασιστική βαρύτητα στα Ευρωπαϊκά Όργανα - να συνεχίσουν να λαμβάνουν αποπληρωμές από την Ελλάδα και να μεταφέρουν ταυτόχρονα τον κίνδυνο στα κράτη μέλη μέσω της Τρόικας. Επομένως, δεν είναι η Ελλάδα που σώθηκε, αλλά μια χούφτα μεγάλων ευρωπαϊκών ιδιωτικών τραπεζών που εδρεύουν κυρίως στις ισχυρότερες χώρες της ΕΕ!!! Οι ευρωπαϊκές ιδιωτικές τράπεζες αντικαταστάθηκαν από την Τρόικα η οποία, έγινε ο κύριος πιστωτής της Ελλάδα από το τέλος του 2010. Ο λογιστικός έλεγχος θα εξετάσει τη νομιμότητα αυτού του σχεδίου διάσωσης. Συμμορφώνονται με τις Συνθήκες της ΕΕ (συμπεριλαμβανομένου του άρθρου 125 το οποίο απαγορεύει σε κράτος μέλος να αναλάβει τις οικονομικές υποχρεώσεις άλλου κράτους μέλους); Τηρήθηκε η κανονική ευρωπαϊκή διαδικασία λήψης αποφάσεων; Σεβάστηκαν οι Δημόσιοι δανειστές το 2010 (δηλαδή, τα 14 κράτη μέλη που έχουν προσφέρει δάνεια προς την Ελλάδα, συνολικού ύψους 53 δισεκατομμυρίων €, το ΔΝΤ, η ΕΚΤ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κλπ) την αρχή της αυτονομίας της βούλησης του δανειολήπτη, δηλαδή της Ελλάδας ή επωφελήθηκαν από την αγωνία της ενώπιον των κερδοσκοπικών επιθέσεων των χρηματοπιστωτικών αγορών, για να της επιβάλλουν συμβάσεις που πηγαίνουν ενάντια στα δικά της συμφέροντα; Μήπως αυτοί οι δανειστές επέβαλαν «ειδικές» συνθήκες, συμπεριλαμβανομένης και της απαίτησης διογκωμένων τόκων αποπληρωμής; (3) Τήρησαν τα 14 κράτη μέλη - που έχουν το καθένα χορηγήσει διμερές δάνειο προς την Ελλάδα - τις συνταγματικές και νομικές διατάξεις της χώρας τους και εκείνες της Ελλάδας; Επίσης, να γίνει λογιστικός έλεγχος του ΔΝΤ!!! Γνωρίζουμε ότι μέσα στη διαχείριση του ΔΝΤ, αρκετοί εκτελεστικοί διευθυντές (ο Βραζιλιάνος, ο Ελβετός, ο Αργεντινός, ο Ινδός, ο Ιρανός, ο Κινέζος, ο Αιγύπτιος) είχαν εκφράσει μεγάλη επιφύλαξη όσον αφορά το δάνειο που χορηγήθηκε από το ΔΝΤ, δηλώνοντας ότι η Ελλάδα δεν θα ήταν σε θέση να το εξοφλήσει δεδομένων των πολιτικών που της επιβλήθηκαν. Μήπως οι Ελληνικές κυβερνήσεις, σε συμπαιγνία με τον επικεφαλής του ΔΝΤ εκείνη την περίοδο, ζήτησε στην αρμόδια για τις στατιστικές διοίκησή της να στρεβλώσει τα ακριβή στοιχεία, προκειμένου να παρουσιάσει μια οικονομική κατάσταση τόσο κακή ώστε, να επιτραπεί στο ΔΝΤ να ξεκινήσει ένα σχέδιο διάσωσης; Μήπως υπερέβη η ΕΚΤ με σοβαρό τρόπο τα καθήκοντά της, απαιτώντας από το Ελληνικό Κοινοβούλιο να νομοθετήσει σχετικά με το δικαίωμα στην απεργία, την υγεία, το δικαίωμα του συνεταιρίζεσθαι, την εκπαίδευση και τη ρύθμιση των επιπέδων των μισθών; Ο λογιστικός έλεγχος θα πρέπει επίσης να εκτιμήσει κατά πόσον, οι αυστηροί όροι που επιβλήθηκαν από την Τρόικα στην Ελλάδα σε αντάλλαγμα για τις πιστώσεις που δόθηκαν, παραβιάζουν μια σειρά συνθηκών και συμβάσεων που απαιτούνται να τηρήσουν οι Δημόσιες Αρχές, τόσο από τη πλευρά των πιστωτών, όσο και από την πλευρά του δανειολήπτη, την Ελλάδα. Ο λογιστικός έλεγχος θα πρέπει να ελέγχει, όπως απαιτείται από τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 472/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 21ης Μαΐου 2013, αν το πρόγραμμα μακροοικονομικής προσαρμογής σέβεται πλήρως το άρθρο 152 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το άρθρο 28 του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο λογιστικός έλεγχος θα πρέπει να αποδείξει με σαφήνεια ότι τα μέτρα που υπαγορεύτηκαν από τους πιστωτές αποτελούν σαφείς παλινδρομήσεις για την άσκηση των θεμελιωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου και χαρακτηριστική σοβαρή παραβίαση μιας σειράς συνθηκών. Μπορούν να ταυτοποιηθούν σημαντικές παραλείψεις.» Τον Μάρτιο 2012, η ​​Τρόικα οργάνωσε μια αναδιάρθρωση του Ελληνικού Χρέους, η οποία παρουσιάστηκε τότε ως επιτυχία… Να υπενθυμίσουμε ότι ο Γ. Παπανδρέου, είχε ανακοινώσει στις αρχές Νοεμβρίου 2011, την παραμονή της συνάντησης των G20, την πρόθεσή του να διεξάγει δημοψήφισμα τον Φεβρουάριο 2012 σχετικά με αυτή την αναδιάρθρωση του Ελληνικού Χρέους που διαπράχτηκε από την Τρόικα. Υπό την πίεση της Τρόικας, το δημοψήφισμα δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ και αφαιρέθηκε από τον Ελληνικό Λαό το δικαίωμα να αποφασίζει για τα νέα χρέη. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης διέδωσαν το επιχείρημα, βάσει του οποίου η αναδιάρθρωση επέτρεπε τη μείωση του Ελληνικού Χρέους κατά 50%. Στην πραγματικότητα, το Ελληνικό Χρέος είναι υψηλότερο το 2015 σε σχέση με το 2011, το έτος που προηγήθηκε η δήθεν μείωση του 50%... Ο καθηγητής νομικής Andreas Fischer-Lescano, με ανάθεση από το Επιμελητήριο Εργασίας της Βιέννης, κατέδειξε με αδιαμφισβήτητο τρόπο ότι, τα προγράμματα της Τρόικας είναι παράνομα, σύμφωνα με το δίκαιο της ΕΕ και το Διεθνές Δίκαιο!!! Τα μέτρα που καθορίζονται στα προγράμματα προσαρμογής που έχουν υποβληθεί στην Ελλάδα και οι συγκεκριμένες πολιτικές, που είναι η άμεση συνέπεια, παραβιάζουν μια σειρά από θεμελιώδη δικαιώματα, όπως το δικαίωμα στην υγεία, την εκπαίδευση, τη στέγαση, την κοινωνική ασφάλεια, τους μισθούς, αλλά και την ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι και της συλλογικής διαπραγμάτευσης!!! Όλα αυτά τα δικαιώματα προστατεύονται από πολλά νομικά κείμενα στο Διεθνές και Ευρωπαϊκό επίπεδο, όπως είναι ο Χάρτης των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, ο Ευρωπαϊκός Κοινωνικός Χάρτης, οι δύο συμβάσεις των Ηνωμένων Εθνών για τα ανθρώπινα δικαιώματα, ο Χάρτης των Ηνωμένων Εθνών, η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα του Παιδιού, η Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, αλλά και οι συμβάσεις της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας ( ΔΟΕ) που έχουν την ιδιότητα της γενικής αρχής του δικαίου (PGD). Ο κατάλογος των άρθρων που παραβιάζονται από τα μνημόνια που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα, που συνέταξε τόσο σχολαστικά ο καθηγητής Fischer-Lescano, είναι εντυπωσιακός και θέτουν την νομική ευθύνη των φορέων που αποτελούν την Τρόικα ή που υλοποιήθηκαν από τη τελευταία (π.χ., ο Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας). Οι Έλληνες πρέπει να απαιτήσουμε λογιστικό έλεγχο του Δημόσιου Χρέους ΤΩΡΑ! oparlapipas