Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2016
Εμπειρογνώμονας: Η Πρόταση της Ελλάδας να δεχτεί τα Ρωσικά πλοία, που θα παρακάμψουν την Τουρκία δεν θα αρέσει στο ΝΑΤΟ
Οι Εκπρόσωποι της Ελληνικής Περιφέρειας από το Εμπορικό Επιμελητήριο του Έβρου ανακοίνωσαν σήμερα ότι ενδιαφέρονται για την επέκταση της συνεργασίας με τη Ρωσία,
και είναι έτοιμοι να παρέχουν άδεια στα ρωσικά πλοία για να μπουν μέσα στο λιμάνι τους, παρακάμπτοντας το Βόσπορο και τα Δαρδανέλια.
"Το ενδιαφέρον για Εμπορικό Επιμελητήριο μας είναι πολύ σοβαρό. Θα μπορούσαμε να συνεργαστούμε σε πολλούς τομείς, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η πόλη είναι ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια, το οποίο επιτρέπει την ανταλλαγή αγαθών, παρακάμπτοντας το Βόσπορο και τα Δαρδανέλια », - αποσπάσματα από το πρακτορείο ειδήσεων RIA Novosti από τη δήλωση του δημάρχου της πόλης της Αλεξανδρούπολης Ευάγγελου Λαμπάκη.
Ο Διδάκτωρ Οικονομικών και Καθηγητής MGIMO Valentin Katasonov πιστεύει ότι μια τέτοια πρόταση μπορεί να λάβει έγκριση στο υψηλότερο επίπεδο, επειδή η παράκαμψη της μεταφοράς μέσω του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων θα αποδυναμώσει σημαντικά την εξάρτηση από την Τουρκία, οι σχέσεις την οποία επιδεινώθηκαν κατά τις ρωσικές επιχειρήσεις των αεροδιαστημικών δυνάμεων VKS στη Συρία.
«Νομίζω ότι η συνεργασία δεν θα είναι περιορισμένη συνεργασία στο επίπεδο του Εμπορικού Επιμελητηρίου, και αργότερα θα συνδεθεί σε ένα υψηλότερο επίπεδο των διμερών σχέσεων. Το ερώτημα, βέβαια, σε τι κλίμακα θα γίνει.
Χρειαζόμαστε πραγματικά μια διέξοδο στη Μεσόγειο, παρακάμπτοντας το Βόσπορο και τα Δαρδανέλια. Μια άλλη εναλλακτική λύση – είναι το κανάλι στο έδαφος του Ιράν, ένα τέτοιο σχέδιο υπήρχε πριν από εκατό χρόνια. Η επιλογή αυτή συζητήθηκε επίσης πολύ σοβαρά », - δήλωσε ο Katasonov στο RT.
Παρά το γεγονός ότι η πρόταση του Έλληνα Δημάρχου μπορεί να βοηθήσει τη Ρωσία στη διασφάλιση της προστασίας και της ασφάλειας των διεθνών μεταφορών, αποκλείοντας από τη διαδικασία την Τουρκία, ορισμένοι κίνδυνοι θα παραμείνουν, είπε ο εμπειρογνώμονας.
"Υπάρχουν ορισμένοι κίνδυνοι – ότι πρέπει ακόμα και να αφήσουμε τα εμπορεύματα στην Ελλάδα. Δεν είναι όλες οι χώρες διέλευσης φιλικές προς τη Ρωσία, γι 'αυτό είναι απαραίτητο να αναλυθεί κατά πόσον υπάρχουν κίνδυνοι για την επίγεια μεταφορά τους. Ειδικά οι επενδύσεις σε επίγεια μεταφορά δεν είναι απαραίτητες, έτσι αυτή η επιλογή αυτή είναι δυνατή », - δήλωσε ο Katasonov.
Ο Valentin Katasonov τόνισε ότι μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να εκληφθεί αρνητικά από χώρες του ΝΑΤΟ, αλλά η Ελλάδα θα πρέπει να κρατήσει την απόφασή της, καθώς η χώρα βρίσκεται σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση.
«Αυτό που έγινε οδυνηρά αντιληπτό από τη Δύση και το ΝΑΤΟ, είναι ότι η Ελλάδα είναι μόνη της, το περασμένο καλοκαίρι δεν είχε πουθενά να ακουμπήσει και έκανε μια συμφωνία με το ΔΝΤ και την ΕΕ, για τρία χρόνια, αλλά ήδη από το καλοκαίρι του 2016 η κατάσταση έχει θερμανθεί τα καυτά θέματα που συζητήθηκαν το 2015, συμπεριλαμβανομένης της εξόδου της χώρας από την ΕΕ θα επιστρέψουν πιθανότατα. Έτσι οι Έλληνες πρέπει να βασίζονται σε εναλλακτικές επιλογές” κατέληξε ο ειδικός.
https://russian.rt.com
parlapipas