Τετάρτη

Ο πόλεμος των δημοσκοπήσεων -Ο ΣΥΡΙΖΑ βλέπει άλλα ποσοστά από τα αληθινά


ΦΑΝΕΡΕΣ ΚΑΙ ΜΥΣΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ Ο πόλεμος των δημοσκοπήσεων -Ο ΣΥΡΙΖΑ βλέπει άλλα ποσοστά από τα αληθινά Αλέξης Τσίπρας, Δημήτρης Τζανακόπουλος / Φωτογραφία: Eurokinissi 13|03|2019 IEFIMERIDA.GR -A+A ΣΥΡΙΖΑ, κυβερνητικός μηχανισμός και μέσα ενημέρωσης που δεν κρύβουν τη φιλοκυβερνητική γραμμή τους έχουν εστιάσει τις τελευταίες μέρες το ενδιαφέρον τους σε μια… αμυντικής σύλληψης επιθετική τακτική εναντίον των περισσότερων (και εγκυρότερων) εταιρειών δημοσκοπήσεων. Απαξιώνουν με κάθε τρόπο τα δημοσκοπικά ευρήματα, μιλούν για «στημένα γκάλοπ» ως αποτέλεσμα συνωμοσίας αντιπολίτευσης και εταιρειών, για «επικοινωνιακό τέχνασμα» ενός σκοτεινού κυκλώματος ΝΔ-εταιρειών-ΜΜΕ που ασκούν κριτική στην κυβέρνηση, λόγω πανικού εξαιτίας της απήχησης στο εκλογικό σώμα του κυβερνητικού έργου. Αλλά κυρίως, έχουν θέσει σε κυκλοφορία ένα αφήγημα για… μυστικές δημοσκοπήσεις που διενεργούνται για λογαριασμό της κυβέρνησης, στις περισσότερες από τις οποίες υποστηρίζουν (αλλά το κρατούν…. μυστικό!) ότι καταγράφεται ένα εντυπωσιακό κλείσιμο της «ψαλίδας» μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ (που το τελευταίο 12μηνο εμφανίζεται… ξεροκέφαλα παγιωμένο περί τις 10 μονάδες) από 2 έως 4,5 μονάδες, ενώ κάποιες πιο τολμηρές μιλούν και για μικρό προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ! Αυτές οι «κρυφές δημοσκοπήσεις» θα κρίνουν και τον χρόνο διενέργειας των βουλευτικών εκλογών 2019, σύμφωνα με τις διαρροές του Μεγάρου Μαξίμου. Αν περί τα τέλη Μαρτίου ενισχυθεί και από τις συγκεκριμένες δημοσκοπήσεις η… αυτοτροφοδοτούμενη αισιοδοξία του πρωθυπουργικού περιβάλλοντος, ότι στις ευρωεκλογές η ΝΔ «αν έρθει πρώτο κόμμα…» (επειδή κάποιοι λένε στον κ. Τσίπρα ότι δεν αποκλείεται και η μεγάλη ανατροπή) στη χειρότερη περίπτωση θα προηγείται με 3-4 μονάδες, τότε θα πρυτανεύσει η άποψη ότι «το παιχνίδι μπορεί να γυρίσει», και οι εθνικές κάλπες θα στηθούν τον Οκτώβριο. Αν αυτή η αισιοδοξία κάποιων δεν επιβεβαιωθεί και η διαφορά από τη ΝΔ είναι πολύ μεγαλύτερη (κυρίως σε διψήφιο νούμερο), τότε, για να αποφευχθεί η εκλογική συντριβή στο τέλος της θητείας, τον Μάιο θα στηθούν τριπλές κάλπες. Βασικό επιχείρημα του κυβερνητικού επιτελείου στην προσπάθειά του να εμφανίσει ως αναξιόπιστες τις δημοσκοπήσεις είναι το ότι γενικά οι δημοσκοπήσεις στην εποχή μας, και σε παγκόσμιο επίπεδο, πέφτουν έξω. Ειδικά για την Ελλάδα, τόσο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Τζανακόπουλος, όσο και η υπουργός Εργασίας κυρία Αχτσιόγλου (ανερχόμενο δυναμικό στοιχείο του επικοινωνιακού επιτελείου του κ. Τσίπρα) με σχεδόν ταυτόσημες συνεντεύξεις τους τα τελευταία 24ωρα ισχυρίστηκαν ότι «δεν επιτίθενται στις εταιρίες δημοσκοπήσεων, αλλά απλώς καμιά τους δεν προέβλεψε το εκλογικό αποτέλεσμα σε 5 εκλογικές αναμετρήσεις των τελευταίων 7 χρόνων». Τζανακόπουλος - Αχτσιόγλου «Αυτό που εγώ βλέπω», είπε ο κ. Τζανακόπουλος στην ΕΡΤ, «είναι ότι η πραγματικότητα την οποία προσπαθεί να οικοδομήσει το στρατόπεδο της ΝΔ υπό την ηγεσία του κ. Μητσοτάκη, ότι υπάρχει μια διαφορά 15, 20, 30 μονάδων -δεν ξέρω τι ισχυρίζονται, τι φαντασιώνονται- είναι μια πραγματικότητα η οποία θα καταρρεύσει στις κάλπες των ευρωεκλογών και τότε θα είναι ο κ. Μητσοτάκης ο οποίος θα προσπαθεί να εξηγήσει στο κόμμα του, στους συμβούλους του, στην Κοινοβουλευτική του Ομάδα τι ακριβώς συνέβη και δεν επιτεύχθηκε η συντριπτική ήττα του ΣΥΡΙΖΑ, την οποία ο κ. Μητσοτάκης υπόσχεται στους φανατικούς οπαδούς του εδώ και τρία χρόνια». Και τόνισε: «Οι ευρωεκλογές θα αναδείξουν μια έντονη πολιτική σύγκρουση και είναι πολύ πιθανό να αποδειχθεί ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι η πρώτη πολιτική δύναμη στη χώρα». Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, μάλιστα, σε άλλη συνέντευξή του (στη Real News του Σαββάτου) εμφανίστηκε πιο… επιθετικός, αποφαινόμενος ότι «η πλειονότητα των δημοσκοπήσεων πλέον δεν αποσκοπούν στην αποτύπωση της πολιτικής πραγματικότητας, αλλά χρησιμοποιούνται ως επικοινωνιακά εργαλεία σε κομματικά και εκδοτικά επιτελεία, να στηρίξουν την φαντασία του κ. Μητσοτάκη, των αυλικών και των ΜΜΕ που τον αβαντάρουν». Καλές και… κακές δημοσκοπήσεις Η όλη επιχειρηματολογία, πάντως, του κυβερνητικού επιτελείου παρουσιάζει μια εντυπωσιακή αυτοαναίρεση και μια μαύρη τρύπα: κατηγορούνται εταιρείες και ΜΜΕ ότι παίζουν το παιχνίδι της αντιπολίτευσης, αλλά σε εταιρείες δημοσκοπήσεων απευθύνεται και το Μέγαρο Μαξίμου για τις δικές του «κρυφές» δημοσκοπήσεις! Και σε ΜΜΕ, έντυπα και ηλεκτρονικά, που… αβαντάρουν εμφανώς την κυβέρνηση διοχετεύουν τα ευρήματα αυτών των δημοσκοπήσεων, για τη δημιουργία εντυπώσεων πάλι. Οι δημοσκοπήσεις των «άλλων» είναι κακές, αλλά οι «δικές μας» καλές και έγκυρες; Και αφού οι δημοσκοπήσεις στην Ελλάδα είναι γενικά αναξιόπιστες, γιατί σε αυτές καταφεύγει για τις «μυστικές» του το Μαξίμου; Κι αν είναι τόσο αισιόδοξες για την κυβέρνηση, γιατί τις κρατάει… κρυφές και δεν τις δημοσιοποιεί, να αντιστρέψει και το κλίμα και τις όποιες εντυπώσεις; Η αλήθεια είναι ότι σε παγκόσμια κλίμακα το έργο των δημοσκόπων έχει δυσκολέψει. Νέα εποχή, νέα προβλήματα, νέες ανησυχίες, απρόβλεπτο κοινό. Και δημοσκοπικές αστοχίες καταγράφονται πλέον σε ολόκληρο τον κόσμο -όχι μόνο στην Ελλάδα όπως δήλωσε η κυρία Αχτσιόγλου («αυτό που συμβαίνει με τις δημοσκοπήσεις στην Ελλάδα είναι ίσως το μοναδικό παράδειγμα παγκοσμίως όπου τα τελευταία επτά χρόνια όλες ανεξαιρέτως έχουν αποτύχει να αποτυπώσουν τον πραγματικό πολιτικό συσχετισμό και να προβλέψουν το εκλογικό αποτέλεσμα»). Απέτυχαν με τους Podemos στην Ισπανία, απέτυχαν με την Κλίντον στις ΗΠΑ, απέτυχαν με το Brexit. Οι δημοσκοπήσεις είναι «φωτογραφία της στιγμής». Όταν, όμως, η ίδια «στιγμή» επαναλαμβάνεται με μικρές αποκλίσεις για ενάμιση και πλέον χρόνο, τότε -κατά τους ειδικούς- το πιθανότερο συμπέρασμα είναι ότι οι θεαματικές και ριζικές ανατροπές συνιστούν έκπληξη και όχι πιθανολογούμενη κατάληξη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: